نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
572
-
الف
+

نگاهی به کرکتر امام خمینی (ره) در سینما و تلویزیون ایران

در این گزارش به معرفی بازیگرانی پرداخته ایم که نقش امام خمینی(ره) را بازی کرده‌اند.

به گزارش آی فیلم2، کمیت آثار سینمایی مرتبط با «امام خمینی (ره)» بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،سبب شده تا تعداد بازیگرانی که برای این نقش خاص تست گریم شده‌اند، به‌مراتب بیشتر از بازیگرانی باشند که آن را بازی کرده‌اند.

نقشی خاص که قطعا یکی از مهم‌ترین تجارب کارنامه یک بازیگر محسوب شده و بسیاری از مردم، آن بازیگر را با ایفای آن نقش به یاد می‌سپارند.

با این حال نگاهی انداخته‌ایم به تعداد بازیگرانی که تجربه بازی در این نقش را در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند.

«عبدالرضا اکبری»

عبدالرضا اکبری، یکی از بازیگرانی است که در 2 اثر متفاوت،2 بار نقش امام را بازی کرده است.

اکبری در سال 1382خورسیدی، برای بازی در فلم «فرزند صبح»، دعوت می‌شود. او بارها از بهت خود پس از شنیدن انتخاب شدن برای این نقش گفته است و اینکه تا آن زمان تصور نمی‌کرده که چهره‌اش، شباهتی با امام داشته باشد. اما تست گریم نشان داد که وی، یکی از نزدیک‌ترین گریم‌ها به چهره امام را دارد.

اکبری علاوه بر این فلم، در تله‌فلم «یازده دقیقه و سی ثانیه» نیز  مقابل کمره می‌رود و در آنجا نیز نقش امام را بازی می‌کند. نقطه مشترک این دو فلم، حضور «بهروز افخمی» به عنوان کارگردان است که اعتقاد بسیاری به شباهت گریم اکبری با امام خمینی (ره) دارد.

عبدالرضا اکبری در نقش امام خمینی

«محمد آزادی»

محمد آزادی نیز مانند عبدالرضا اکبری، 2 بار نقش امام خمینی را در سریال های «سال های حادثه» و «از گهواره تا ماه» بازی کرده است.

گفتنی است که انتخاب آزادی برای بازی در این نقش، کاملا اتفاقی بوده است. وی در سریال «سال های حادثه» به عنوان تهیه کننده حضور داشت اما گریم بسیاری از بازیگران مطرح سینما، شباهتی به نقش امام خمینی (ه) نداشت بنابراین تست گریم، خیلی اتفاقی بر روی صورت آزادی زده شد که در نتیجه بهتر از گریم بازیگران دیگر شد.

محمد آزادی

«شکرخدا گودرزی»

محمدرضا ورزی در سریال «معمای شاه» برهه‌ای از زندگی امام خمینی (ره) را به تصویر کشید و در نهایت «شکرخدا گودرزی» توسط «محمدرضا ورزی» برای نقش بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران انتخاب می گردد.

گریم‌های اولیه گودرزی، چندان خوشایند نمی‌شود و این امر برای 25 بار تغییر می‌کند تا در نهایت کارگردان سریال معمای شاه با آن موافقت می کند.

شکرخداگودرزی در نقش امام خمینی

بازی آگاهانه گودرزی در این سریال، در ذهن بسیاری از مخاطبان کار ماند و آن را به مهم‌ترین نقش این بازیگر تبدیل کرد.

قابل یاد آوری است که نقش امام خمینی (ره) دارای کاریزما و جذابیت‌های پنهانی است که بسیاری از بازیگران دوست دارند تا این نقش را ایفا کنند.؛ این نکته را می‌توان از فهرست نسبتا طولانی بازیگرانی که تاکنون برای حضور در این نقش‌ها گریم شده‌اند، به درستی متوجه شد.

شکرخداگودرزی درنقش امام خمینی

سمیه غفوری زاده

نظر شما
ارسال نظر